Inwido Sverige lanserar webbshoppar för försäljning av reservdelar och tillbehör
Inwido Sverige har inlett en lansering av egna webbshoppar för att sälja reservdelar och tillbehör till fönster och dörrar direkt till konsument. Det handlar inledningsvis om produkter för varumärkena Elitfönster och Outline.
- Vår ambition med denna digitala satsning är att vi, som ledande aktör på marknaden, erbjuder ett komplement till den försäljning som sker via bygghandlare och därmed ökar tillgängligheten till våra konsumenter i form av utbud och information, säger Henrik Hjalmarsson, VD Inwido Sverige. Det handlar om att snabbt och kostnadseffektivt ge service kring reservdelar och andra tillbehör för våra fönster och dörrar, i ett första steg varumärkena Elitfönster och Outline.
De produkter som finns i webbshopparna är, förutom reservdelar, tillbehör som myggnät, persienner, solskydd samt smarta produkter som handtag och klimatsensorer. Inwido Sverige har ytterligare liknande webbshoppar för andra varumärken under planering för lansering 2018.
- Elitfönsters och Outlines webbshoppar har varit igång ett par månader, vi har redan fått mycket positiv respons och även sålt produkter en bra bit över vår förväntan, säger Henrik Hjalmarsson.
Under Black Friday, den 24 november, kommer Inwidos webbshoppar att genomföra kampanjer med större rabatter på såväl reservdelar som tillbehör.
För mer information vänligen kontakta:
Henrik Hjalmarsson, VD Inwido Sverige, tel +46 (0)10-451 40 00 henrik.hjalmarsson@inwido.se
Mariette Lindsjö, Marketing & Innovation Director Inwido Sverige, tel +46 (0)70-00 20 114 mariette.lindsjo@inwido.se