FAQ
Garantier och eftermarknad
Sök efter din fråga
För att garantierna ska gälla måste fönstret och/eller dörren transporteras, lagras, hanteras, monteras och underhållas korrekt. Detta gäller oavsett vart du köpt produkten. Skador på produkten som uppkommit av felaktig lagring, hantering, felmontage eller bristande underhåll täcks alltså inte av garantin.
Garantivillkoren som gäller för en produkt utfärdas av den som säljer produkten. För ett fönster som är köpt i en byggfackhandel kan andra villkor gälla än om det är köpt av t.ex. en hustillverkare som en del i ett husköp. I ett garantiärende vänder man sig alltid till den man köpt varan av.
Information om omfattningen av Elitfönsters garantier kan du läsa om under Garantier och reklamationer.
Fick du svar på din fråga?
Vad härligt, vi är glada att du hittat ditt svar :)
Ta gärna kontakt med oss så ska vi försöka ge dig den hjälp du behöver.